Контрольні роботи

Контрольна робота за І семестр з історії України (11 клас)

І рівень (3 бали, по 0,5 б кожне)
Виберіть правильний варіант
1.      США вступили  в Другу світову війну після:
А) Нападу Німеччини на Польщу
Б) Нападу Німеччини на СРСР
В) Нападу Японії на американську військово-морську базу Перл-Харбор
2.  Прізвище діяча, який очолив Українську робітничо-селянську спілку:
       А) Л. Танюк
        Б) І. Світличний
       В) Л. Лукяненко
3.Період в історії СРСР який припадає на 1953-1964 рр отримав назву:
А) НЕП
Б) Застій
В) Відлига
4. Прізвище відомого українського академіка, який у 1962 році очолив Академію наук УРСР
А) Б. Патон
Б) В. Глушков
В) М. Амосов
5. Автор збірок «Проміння землі», «Вітрила», «Мандрівка серця»
А) Л. Танюк
Б) О. Довженко
В) Л. Костенко
6.  Укажіть особливість десталінізації :
А) Недопущення критики особи Сталіна
Б) Реабілітація жертв репресій
В) Припинення «холодної війни»
ІІ рівень (3 бали, по 1 балу)
 Дайте визначення

7. Волюнтаризм-
8. Десталінізація-
9. Реабілітація-
ІІІ рівень (3 б., по 1,5 балів)
10.Розташуйте в хронологічній послідовності події

А) ХХ з’їзд КПРС
Б) Усунення Хрущова від влади
В) входження Криму до складу УРСР
Г) «Кукурудзяна епопея»
11. Встановіть відповідність

1.   В. Глушков
А) Література
2.   О. Гончар
Б) Музика
3.   В. Симоненко
В) Кібернетика
4.   Ю. Мейтус
Г) Художнє мистецтво
5.   Т. Яблонська
Д) Поезія

IV рівень (3 бали)


12.На могилі М. С. Хрущова встановлено пам’ятник, який складається з двох частин- білої та чорної. Між ними тріщина . Що це означає? Відповідь обґрунтуйте.

Контрольна робота за І семестр з історії України 11 клас
 І рівень 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді



Оберіть одну правильну відповідь серед чотирьох запропонованих варіантів.
1. Укажіть дату Корсунь-Шевченківської наступальної операції. (2 б.)
А 24 грудня 1943 р. — 14 січня 1944 р.;
Б 24 січня — 17 лютого 1944 р.;
В 8 квітня — 29 серпня 1944 р.;
Г 29 серпня — 8 жовтня 1944 р.



2. Прочитайте уривок з міждержавного договору про кордони та укажіть цифру, якою
на карті позначено вказаний регіон України. (2 б.)



«Стаття 1. Встановити...державний кордон... вздовж «лінії Керзона» з відступом на користь Польщі: у територію, розташовану на схід від «лінії Керзона» до річки Західний Буг та річки Соколія, на південь від міста Крилов з відхиленням на користь Польщі максимально на 30 кілометрів...» [61, С. 90–91].
А 1;
Б 2;
В 3;
Г 4.



3. Укажіть дату усунення М. Хрущова від влади. (2 б.)
А Червень 1962 р.;
Б грудень 1963 р.;
В жовтень 1964 р.;
Г вересень 1965 р.



4. Укажіть особливість десталінізації в другій половині 50-х — першій половині 60-х років ХХ ст. (2 б.)
А Надання дозволу пересічним громадянам вільно вирушати за кордон;
Б недопущення критики культу особи Сталіна;
В реабілітація жертв репресій;
Г прагнення СРСР припинити «холодну війну» із Заходом.



ІІ рівень
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
Оберіть чотири правильні відповіді із семи запропонованих варіантів.



1. Позначте характерні ознаки змін в духовному житті України наприкінці 50-х — на 
початку 60-х рр. ХХ ст. (4 б.)
А Послаблення ідеологічного тиску на культуру;
Б видавництво книг, газет, журналів лише українською мовою;
В пом’якшення цензури;
Г створення різноманітних художніх, літературних об’єднань;
Д зростання політичної та національної самосвідомості молодих представників культури;
Е посилення русифікації культури України;
Є. реабілітація несправедливо репресованих діячів української культури.



Завдання на встановлення відповідності
До кожного з чотирьох завдань, позначених буквами, доберіть один правильний варіант відповіді, позначений цифрою.



2. Установіть відповідність між роками та подіями, які відбулися в Україні в період 
післявоєнної відбудови. ( 4 б.)





Завдання на встановлення правильної послідовності
Розташуйте історичні події в хронологічній послідовності.
Перша подія має відповідати цифрі 1, друга — цифрі 2 і т. ін.



3.  Установіть послідовність подій у суспільно-політичному та економічному житті України в період післявоєнної відбудови. (4 б.)
А У республіці відбулися вибори до Верховної Ради та до місцевих рад;
Б завершено реалізацію завдань четвертого п’ятирічного плану;
В Україна стала членом Організації Об’єднаних Націй;
Г ухвалено четвертий п’ятирічний план відбудови й розвитку народного господарства.



ІІІ рівень
Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю
Прочитайте уривок з історичного джерела і дайте відповіді на запитання.
1. Прочитайте уривок із книги Валентина Мороза «Шістдесяті роки в Україні» та дайте 
відповідь на запитання. (5 б.)
«Спостерігачеві,  що  відвідав  Україну  з  коротким  візитом,  може  видатися,  що  там  зовсім відсутні  будь-які  вияви  національного  руху  або  національних  вимог  українського  народу. Фактично ж протягом  уже 60 років точиться майже непомітна, але  вперта й кривава боротьба між совєтським режимом і національною свідомістю українців. Змушений  відступ  української  мови  не  означає  відступу  української  національної свідомості.  Незважаючи  на  всі  переслідування,  масові  вияви  національної  свідомості  і  певний ренесанс на-ціональної культури відбувається негайно і кожного разу, коли  в результаті тих чи інших
політичних змін трохи зменшується терористичний тиск з боку режиму. В  60-ті  роки  виявилась  виразна  тенденція:  самвидавно-опозиційні  групи,  як  правило, формувалися з ініціативи «технократів»,  тобто представників точних наук. Це природно: в умовах  диктатури представники гуманітарних наук просто не мають шансів займатися наукою: її заступає
пропаганда.  Але  фізики  чи  хіміки  все  ж  мусять  давати  наукову  продукцію  навіть  в  умовах диктатури: тому вони єдині, як правило, зберігають здатність думати. Формула 60-х років — це:
1) самвидавні твори (і окремі друки), що сприймалися читачем із небувалою зацікавленістю;
2)  громадські  акції;    3)  арешти  й  суди,  що  самі  по  собі  теж  ставали  громадськими  акціями  і викликали «нові хвилі на воді» [46, С.152, С. 182–186 ].
1) У чому сенс суперечностей розвитку національно-культурного життя України у період десталінізації ? (1 б.)
2) До яких заходів вдавався тоталітарний режим щодо представників українського 
національного руху у 60-х роках ХХ ст.? (1 б.)
3) Яким був соціальний склад «шістдесятників»? (1 б.)
4) Визначте основні напрямки діяльності шістдесятників в Україні. (1 б.)
5) Яким було значення руху шістдесятників для національно-культурного життя України?  
(1 б.)


Контрольна робота з історії України 9 клас
за І семестр
Початковий рівень (1-3 бали)
1.     Укажіть рік, коли відбулося скасування кріпацтва на західноукраїнських землях.
A)       1840 р.;
Б)1846 р.;
B)       1848 р.;
Г)1855 р.
2.      Укажіть прізвище ватажка селянського руху в Буковині 1843 - 1844 рр.
A)       У. Кармалюк;
Б) Л. Кобилиця;
B)       П. Бабиченко;
Г) Г. Гетьманенко.
3.      Назвіть міста, які були найбільшими морськими портами на українських землях у першій половині ХІХ ст.
____ Середній рівень (4-6 балів)
М. Костомаров, В. Білозерський, Л. Кобилиця, М. Гулак.
Повстання селян, бузьких козаків, військових поселенців, рух опришків - це
A)      Причини протестів різних верств українського населення;
Б) наслідки протесту різних верств українського населення;
B)       форми протесту різних верств українського населення;
Г) передумови протесту різних верств українського населення.
6.      Пояснити термін асиміляція -
Достатній рівень (7-9 балів)
7.     Визначте місце Т. Шевченка в українському відродженні
1 )«Київська козаччина»                                  А)програма Кирило-Мефодіївського
братства;
2)  «Книга буття українського народу»        
      3) Зоря Галицька                                              Б) перша газета українською мовою;
                                                                            В) селянський рух на Київщині
Г) програма Головної руської ради
Високий рівень (10- 12 балів)
9.      Доведіть, що кріпосне право в першій половині ХЇХ ст. гальмувало економічний розвиток України.






Контрольна робота з історії України
за І семестр 9 клас

І    РІВЕНЬ (3 бали) Тестові завдання
1.      Хто з названих історичних діячів належав до полтавської масонської ложі «Любов до істини»
A.      Т. Шевченко                               Б. П. Куліш
B.       М. Костомаров                           Г. І. Котляревський
2.       «Руська правда» П. Пестеля - програмний документ:
A.      Кирило-Мефодіївського братства;      Б. Південного товариства»
B.       «Північного товариства»                      Г. «Товариство об’єднаних слов’ян»
3.       У якому році була надрукована збірка «Русалка Дністровая»?
A.      1814 р.                                        Б.    1831 р.
B.       1836 р.                                        Г.    1848 р.
4.       «У травні 1848 р. утворюється Головна Руська Рада, яка в своєму маніфесті висловили ідею розподілу регіону на дві провінції - польську та українську з окремими адміністраціями». Що це за регіон?
A.      Поділля                                      Б.    Буковина
B.       Волинь                                        Г.   Галичина
5.       Про кого йдеться: «Учений-природознавець, історик, фольклорист, літературознавець, перший ректор Київського університету»?
A.      М. Костомаров                          Б.    В. Каразін
B.       М. Максимович                          Г.   М. Петроградський
6.       Яка з реформ 1860-1870 рр. не поширювалася на губернії Правобережної України?
A.      Судова реформа                       Б.   Міська реформа
B.       Земська реформа                     Г.   Військова реформа
II       РІВЕНЬ (3 бали)
7.      Чи правильне твердження? Наприкінці XIX ст.. основний потік трудових мігрантів із Наддніпрянщини:
1)       Був спрямований у східні райони Російської імперії (Казахстан, Сибір, Далекий Схід).
2)       Був спрямований у країни Європи і за Атлантичний океан (США, Канада, Аргентина тощо).
A.      обидва варіанти правильні;
Б. тільки 1-ий варіант правильний;
B.      тільки 2-ий варіант правильний;
Г. обидва варіанти правильні.
8.      Які явища притаманні розвитку сільського господарства Наддніпрянської України, що виявилися під впливом реформ 1860-1870 рр. у Російській імперії? (4 явища)
1)       Аграрне перенаселення
2)       Аграрна спеціалізація регіонів
3)       Витіснення іноземного капіталу національним
4)       Соціальне розшарування селянства
5)       Подолання селянами малоземелля та безземелля
6)       Зникнення класу феодального суспільства - дворянства
7)       Міграція, переселення селян на схід Російської імперії.
9.      Яке висловлювання є правильним?
A.      Наприкінці XIX ст.. селяни Наддніпрянщини припинили виплати викупних платежів;
Б. У 2-ій пол.. XIX ст.. в Україні розпочався промисловий переворот;
B.       Наприкінці XIX ст.. більшість земель, що оброблялися, знаходилися в руках поміщиків.
Г. Наприкінці XIX ст.. робітники Наддніпрянщини були захищені ефективним соціальним законодавством.
III       РІВЕНЬ (3 бали)
10. Встановіть хронологічну послідовність
A.   Завершення промислового перевороту в Наддніпрянщині Б. Будівництво першої залізниці в Наддніпрянщині
B.   Селянський рух «У Таврію за волею»
Г. Міська реформа
11
. Встановіть відповідність між діячами і політичними організаціями
1.
В. Лукашевич
А.
Головна руська рада
2.
М.Костомаров
Б.
Кирило-Мефодіївське братство
3.
В. Антонович
В.
Малоросійське таємне товариство
4.
Ю. Романчук
Г.
Стара Київська громада


д.
Народна Рада
IV РІВЕНЬ (3 бали)
12. Який вплив мали реформи Марії-Терезії і Йосипа II на народження українського національного відродження?





10 КЛАС
ПОВТОРИТИ!!!!!!!!!

Завдання до контрольної роботи з історії України 

Дати.
І, ІІ, ІІІ, IV Універсали, створення ЦР, Генерального Секретаріату, бій під Крутами, жовтнева революція, битви на г. Маківка,г. Лисоня, с. Конюхи, створення ГУР, СВУ, Троїстого союзу, Антанти.
Діячі.
М. Грушевський, В. Винниченко, С. Петлюра,С. Єфремов, Г. Львов, А. Шептицький, О. Бобринський, М. Міхновський, І Шраг, Є. Чикаленко, В. Вишиваний, Д. Донцов, М. Галущинський.
Терміни.
Окопна війна, трудові ресурси, воєнно-політичний блок, революція, універсал, сепаратний мирний договір.
Питання.
1.Поясніть, які причини спонукали УЦР підписати сепаратний мирний договір з Центральними державами.
2.Визначте спільні і відмінні риси більшовицького перевороту 1917 року і гетьманського перевороту 1918 року.

3.Порівняйте умови І і ІV універсалів УЦР.

Контрольна робота №1 ПРАВОЗНАВСТВО 10 КЛАС

Використати метеріал під час виконання завдання високого рівня
Поняття і види форми правління, форми державного устрою та форми державно-правового режиму (форми держави)
Організація державної влади великою мірою залежить від форм держави. Розрізняють форму правління, форму державного устрою, форму державно-правового режиму.
Форма правління — це організація верховної державної влади, порядок її утворення й діяльності, компетенція і взаємозв'язок її органів, а також взаємовідносини з населенням країни.
Відомі дві форми правління: монархія і 
республіка.
Монархія — така форма правління, за якої верховну владу в державі повністю або частково здійснює одна особа, що належить до правлячої династії (фараон, король, шах, цар, імператор і т. ін.).
Монархія буває абсолютною та обмеженою. Абсолютна монархія — це форма правління, за якої верховна влада зосереджена в руках одноособового глави держави (монарха). За обмеженої (конституційної, парламентської) монархії законодавча влада належить парламентові, виконавча — монархові (чи кабінету міністрів), судова — судам, які обираються чи призначаються.
Республіка — форма правління, де верховна влада в державі належить представницьким виборним органам і здійснюється ними. У теорії права розглядають аристократичні та демократичні республіки. В аристократичній республіці формальне право обирати та бути обраним належить лише вищим верствам (наприклад, рабовласницькі республіки у Стародавніх Афінах, Стародавньому Римі).
У демократичних республіках формальне право брати участь у виборах органів влади належить усьому населенню країни, тобто всім громадянам, які до-сягли певного віку, не визнані судом недієздатними чи їхнє право не обмежене на підставах, передбачених законом. Відомо три види демократичних республік: парламентські, президентські та змішані,
У парламентських республіках:
• президент обирається 
парламентом;
• уряд формується з представників партій, що мають більшість у парламенті;
• уряд підзвітний парламентові;
• парламент може висловити урядові недовіру, що тягне за собою його відставку.
У президентській республіці'.
• президент обирається всенародно або за особливою процедурою;
• президент є главою держави і здійснює виконавчу владу;
• законодавча влада належить представницькому органові (парламенту);
• президент має право відкладного вето та інші права (скажімо, право розпустити парламент).
У змішаній республіці є елементи як президентської, так і парламентської форм правління (приміром, в Україні).
Форма територіального устрою — національно-територіальна та адміністративно-територіальна організація державної влади. Територія держави поділяється на окремі національно-політичні чи адміністративні одиниці, які характеризуються співвідношенням частин держави та її органів із державою в цілому та між собою (наприклад, Автономна Республіка Крим, Київська область, Залізничний район та ін.).
Теорія права розрізняє просту й складну форми державного устрію.
Проста (унітарна) держава — єдина держава, що не має всередині відокремлених державних утворень, які користуються певною самостійністю. Для державних органів характерна наявність: єдиної системи державних органів; єдиного законодавства; єдиної території; єдиного громадянства; єдиної загальнодержавної символіки тощо.
Складна держава — формується з відокремлених державних утворень, що користуються певною самостійністю. До такої форми держави належать: федерація, конфедерація, а за твердженням деяких авторів — і 
імперія.
Федерація — суверенне державне утворення (союз держав) з особливою структурою державного механізму, що криє в собі як загальнофедеративві державні (суспільні) організації, систему законодавства, так і аналогічні організації та законодавство суб'єктів федерації. Федерація створюється на добровільних засадах, здебільшого згідно з укладеними відповідними угодами (наприклад, Російська Федерація, США).
Конфедерація — добровільне об'єднання самостійних держав для досягнення конкретної мети. У конфедерації немає єдиної (або подвійної) системи органів, законодавства, території, 
громадянства. Це нестійка форма об'єднання, яка з часом або розпадається, або перетворюється на федерацію.
Імперія — примусово утворена, зазвичай через завоювання одного народу іншим, складна держава, частини якої повністю залежать від верховної влади.
Державно-правовий режим — сукупність засобів і способів реалізації державної влади, що відображають її характер і зміст з огляду на співвідношення демократичних і недемократичних засад. Розрізняють демократичний і недемократичний режими.
Основними ознаками демократичного режиму є:
•  проведення виборів державних органів у центрі і на місцях та органів місцевого самоврядування;
• плюралізм у політичній, економічній, ідеологічній та духовній сферах життєдіяльності людей;
• рівноправність людей, гарантії здійснення ними їхніх прав, виконання їхніх обов'язків;
•  демократизм правосуддя, пріоритет методів переконання перед методами примусу тощо.
Отже, демократичний правовий режим — це здійснення державної влади на засадах чинного права з використанням демократичних форм народного представництва, виконавчо-розпорядчої діяльності, правосуддя, контролю і нагляду, рівноправність 
населення, а також гарантування їхніх прав, свобод, законних інтересів, виконання кожним своїх обов'язків.
Недемократичні режими поділяють на тоталітарні та авторитарні.
Тоталітарний режим — сукупність таких засобів і способів реалізації державної влади, за яких уся життєдіяльність суспільства і кожного окремого громадянина (особи) абсолютно регламентована: влада на всіх рівнях формується закрито однією особою чи кількома людьми з правлячої верхівки, не контролюється населенням; відсутня будь-яка можливість для вільного виявлення і врахування інтересів усіх груп населення; найменші вільності негайно придушуються всіма засобами, аж до прямого насильства, існує однопартійна система, звичним є грубе втручання в особисте життя людини і громадянина.
Авторитарний режим — така сукупність засобів і способів реалізації державної влади, за яких вона концентрується в руках правлячої верхівки; допускаються деякі розмежування політичних сил, легальні можливості через представницькі органи чи громадські об'єднання обстоювати інтереси певних верств населення. Але якщо така поляризація політичних сил стає антагоністичною, включається механізм дії реакційного закону чи пряме насильство. За іншими ознаками демократичні режими класифікуються як: демократично-ліберальний, демократично-радикальний , демократично-консервативний та ін. Серед недемократичних розрізняють: військово-поліцейський, фашистський, расистський, терористичний, диктатуру певної партії, класу, іншої групи чи прошарку в соціально неоднорідному суспільстві тощо.

Отже, форма держави характеризується відповідною організацією та реалізацією публічної влади, взаємозв'язком держави з особою і громадянським суспіль

Завдання високого рівня

Визначте форми держави за описом.
1) Країна складається з 50 частин, кожна з яких має конституцію та законодавчі збори. Центральний уряд здійснює управління обороною, зовнішньою та фіскальною політикою, решта питань вирішується урядами частин держави. Центральний уряд формується президентом і відповідає перед ним. Президента обирає населення раз терміном на 5 років. Законодавча влада належить двопалатному парламенту. Верхня палата складається з представників частин держави, Нижня обирається народом. Вибори загальні, вільні, рівні при таємному голосуванні. Центральна конституція гарантує права і свободи людини і громадянина.
2) На чолі держави стоїть халіф, що зосередив у своїх руках духовну і світську владу. Халіфом може бути лише один із нащадків пророка, що досяг повноліття і не має вад. Представницька влада відсутня. Халіф видає закони та є верховним суддею. Територія країни єдина, на місцях правлять чиновники, яких призначає халіф. Управління здійснюється відповідно до норм релігійного права»
3) Глава держави — король(королева), що призначає уряд. Уряд відповідає перед монархом. Територія країни складається з кількох історичних областей та однієї автономії. В історичних частинах місцеві органи влади мають обмежені повноваження у питаннях місцевого значення. В автономії діє парламент та місцевий уряд, проте його рішення мають відповідати центральному законодавству. Вибори до парламенту проходять раз на чотири роки, але його діяльність носить формальний характер. Реальна влада належить групі найвпливовіших осіб із землевласників та військових, що постійно очолюють уряд і правлять у власних інтересах силовими методами. Права і свободи підданих держави обмежені.





Контрольна робота з історії України за ІІ семестр (7 клас)

1. Залежний селянин - це 
А) холоп; 
Б) огнищанин; 
В) смерд; 
Г) закуп; 
Д) тіун; 
2. Найдавнішим на Русі зведенням законів є 
А) «Слово про закон і благодать»; 
Б) «Руська правда»; 
В) «Статут благочиння»; 
Д) «Книга Велеса»; 
Е) «Книга страшного суду». 
3.   Кревська унія була підписана:
А  1363 р.
Б   1380 р.
В  1385 р.
Г   1413 р.
4.   До складу якої держави на початку ХVІ ст. увійшли Чернігово-Сіверські землі?
А  Велике князівство Литовське
Б   Молдавське князівство
В  Королівство Польське
Г   Московська держава
5.   Закрита корпоративна спілка, що складалася з членів, які належали до одного або кількох суміжних ремісничих фахів, — це:
А  цех
Б   мануфактура
В  кооператив
Г   майстерня
6.   Бранці, яких захоплювали турки й татари під час нападів на українські, російські й польські землі від ХV — до середини ХVІІІ ст., — це:
А  яничари
Б   ярлик
В  ясир
Г   здобич
ІІ рівень
7. Які українські землі на початку ХVІ ст. перебували у складі Великого князівства Литовського?
1)  Волинь
2)  Київщина
3)  Галичина
4)  Буковина
5)  Східне Поділля
6)  Холмщина
7)  Західне Поділля
А  1, 3, 4
Б   1, 2, 5
В  3, 6, 7
Г   4, 6, 7
8. Які українські землі на початку ХVІ ст. перебували у складі Польського королівства?
1)  Волинь
2)  Київщина
3)  Галичина
4)  Буковина
5)  Східне Поділля
6)  Холмщина
7)  Західне Поділля
А  1, 2, 4
Б   2, 4, 5
В  2, 5, 6
Г   3, 6, 7
9. Дайте визначення . Фільварок – це
ІІІ рівень
10. Установіть відповідність між характеристиками та іменами історичних осіб, яким вони належать.
1 литовський князь, який із метою посилення своєї влади, ліквідував найбільші удільні князівства на території України
2 український магнат, захисник православ’я, уславився перемогами над татарами та московськими військами під Оршею
3 литовський князь, який завдяки укладенню династичного шлюбу став королем Польщі
А  К. Острозький
Б   Вітовт
В   Казимир
Г  Ягайло
11. Установіть хронологічну послідовність подій.
А  укладення Кревської унії
Б утворення Галицько-Волинського князівства
В  битва на Синіх Водах
IV рівень
12. Доведіть, що напади татар стали великою трагедією для України.







Немає коментарів:

Дописати коментар